zillen.blogg.se

Sladda gärna in här om du är nyfiken på att följa oss på vår minipension mitt Häng på vettvi! /Herr, fru & kids Zillén

Ryggskott from hell

Publicerad 2017-03-11 00:40:24 i Allmänt,

Ett av många träningspass inkluderar att man skall göra övningar med Kettelbells. Eftersom vi inte innehar något sådant har vi ersatt dessa med vattendunkar á 8 liter. I ett av passen kände Maria att – oj, det här tar väldigt bra! När hon sedan skulle ge sig på att städa under bäddsoffan knäckte det till i ryggen och inte långt senare var hon sängliggande i ett rejält ryggskott. 

Såhär i efterhand kan man tycka att det var väldigt lägligt då jag (Johan) då fick ställa in min resa till Las Palmas för att se öns La liga-lag ta sig an tabelltrean Sevilla och istället fick vara hemma och avsluta påbörjad städning, samt laga mat till kommande gäster (Hans, Berit, Marie och Lena). Men, jag kan själv intyga att SÅ bra skådespelare är inte Maria. Stundtals har hon legat fast i sängen och inte kunnat röra sig ur fläcken, samtidigt som hon verkligen behövt röra sig till en ny position då värken blivit värre och värre. 

Då är det ju skönt att hon har en stöttande man som kan peppa och trösta med fraser som ”– Det här är nog värre än när du födde tjejerna... Men då kom det ju iaf något positivt ur det… ” #husbandoftheyear2017

Sköna coacher vid min (Marias) sida!
Man kan kanske ana en sned ryggrad (klippte bort den plågade minen😛).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela