zillen.blogg.se

Sladda gärna in här om du är nyfiken på att följa oss på vår minipension mitt Häng på vettvi! /Herr, fru & kids Zillén

Överhört...

Publicerad 2013-01-23 15:01:00 i Allmänt,

I några timmar under några dagar har Johan och jag frivilligt pausat från varandra, eftersom att jag uppmuntrat en nyfiken Johan till dykarkurs. Varje dag är jag dock så där fånigt orolig att han inte ska dyka upp på förväntad tid, men så påminner jag mig om att det faktiskt är just det han kursar i, så det borde vara lungan. :-)

Hur som helst, med min egentid valde jag att efter morgonens joggingtur, hoppa i det svalkande plurret, preparera med vatten, "The Hunger Games" av Suzanne Collins, fånen, kaffe och ta plats under ett palmliknande parasoll i "min" solsäng. Någon timme senare får jag solsängsgrannar, som jag snabbt konstaterar talar svenska. Min första tanke är att menande fånga deras uppmärksamhet, i syfte att göra dem medvetna om att "hallå, jag är också svensk", men när jag lyssnar till deras dialog, väljer jag att låta bli och bara oberörd fortsätta överhöra. Och...

En stockholmsdonna till en annan.

"Så jävla varmt, de eee, asså."

"Aaa, asså, ja brukar inte tycka de e äckligt att ha utsläppt hår, men nu e de så jävla ofräääscht."

Tystnad i någon sekund, innan donna 1 åter tar till orda.

"Ja bara älskar kardemumma", med betoning på älskar, och fortsätter, "Drinken igår va så jävla god." Hihihihi...(tillgjort fniss)"

Donna 2 replikerar skrytsamt med, "Asså, ja minns ingenting från de där andra stället vi va på."

"Å fan, när fan blev du så full?"

Svaret uteblir, eftersom fler polare dyker upp, varpå donna 1 inte längre är intresserad av svaret på frågan och brister ut i, "Där e råm. Här e people (piiipåll), asså. Hur mår ni?", och åmar sig till rätta i solsängen.

En kille, med misstänkt stora biceps kontrar med, "Ja kör de här Carpe Diem. Så jävla skönt." Hehehehe...(manligt fånigt skratt)"

Donna 1 önskar ta tillbaka uppmärksamheten och fyller i med, "Asså, ida ska ja ba läsa, ta massage...", varpå övriga tjejer, innan hon hinner avsluta meningen, instämmande replikerar med, "Aaa, fy fan va skönt.", "Aaa. Fett." och "Mmm, så jävla najs."

Efter något andetag och en obekväm tystnad, vill donna 1 åter fånga blickarna genom ett försök till tyck-synd-om-mig och titta-på-mig med orden, "Å nej, ja kommer få åderbråck.", samtidigt som hon smörjer benen med Hawaiian Tropic olja.

En av de nytillkomna i sällskapet, som placerat sig närmast henne, responderar, "Neej. Skärp dej." Hahaha...(som i fåna dig inte)

"Aaa men asså min mormor har å min mamma har.", argumenterar donnan ömkligt och lägger på en lite mörkare blick.

"Aaa, men livet e fullt av surprises (suprajses)." Hehehe...(nervöst, skratta-mej-ur-situationen)

... och här någonstans pluggar jag in lurarna, och börjar fundera kring hur många svordomar som kan rymmas i en diskussion, vilken effekt dessa har, vem i gänget som betalar själv och vem som har föräldrar som sponsor, innan jag insåg mina 30+, tog en sipp av det nu svala kaffet, sänkte volymen två snäpp och fortsatte lyssna till IB-affären med P3 dokumentär.

Detta tillsammans med citatet ""Du är en vitval bland oss knubbsälar.", på Tofta strand är i alla fall bland de mest rogivande strandöverhöringar jag upplevt.

/M

Kommentarer

Postat av: Theres L

Publicerad 2013-01-24 08:45:48

hahahahahaha, fantastiskt! :) Sjukt avis på dig och saknar dig, kom hem snart så att jag kan få alla detaljer som inte ryms i bloggen :) Kram!

Svar: Nu börjar det närma sig, vi åker från Filippinerna imorgon och hoppas kunna droppa förbi Hong Kong på vägen hem, men det beror på flygturer och inga förseningar. Är gott här, men ska bli mysigt att komma hem också.
Hoppas vi ses snart och kan snicksnacka en himla massa!

Sköt om dig, vännen!

Kram
Maria Zillén

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela