zillen.blogg.se

Sladda gärna in här om du är nyfiken på att följa oss på vår minipension mitt Häng på vettvi! /Herr, fru & kids Zillén

Inkräktare

Publicerad 2013-01-18 16:49:28 i Allmänt,

"Red Pirates", är ett hak för livsnjutare. Det är enkelt att softa i solnedgången till rocksteady i deras strandträdgård, som komponerats av grupperade utemöbler mellan palmer med färgglada ljusslingor mitt på den mjuka sanden. Till våra magars belåtenhet serveras även föda, vilket vi tog fasta (?) på en kväll.

Just som firren var uppäten, gjorde Götlaborg-Johan entré. Vi råkades med göteborgaren på miniplanet till Boracay Island, han hade precis som vi skyndat mellan Manillas terminaler, för att hinna med inrikes, med den skillnaden att han hade missat sitt tidigare plan med 7 minuter och fick därför nöjet av oss som sällskap. Han, precis som de flesta från fel sida av Svedala ;-), är så där härligt "deee la bra, vett du" och gjorde oss sällskap under kvällen.

På göteborgska fick vi höra om hans upplevelse i samband med hans examination inför dykcertifiering. På ca 12 meters djup började Götlaborg-Johans dykerfarna kompis att peka, veva med armarna och påkalla dykinstruktörens uppmärksamhet. Dykinstruktören uppfattade vevandet ögonblickligen och slet upp göteborgarens dykarväst, varpå alla tre ser en orm slingra sig ur och kvickt simma sin väg. En något skakig och förvirrad nybörjare steg tillsammans med övriga två till ytan, där han fick förklaring till deras skräckslagna agerande. Ormen tillhör världens farligaste och kan döda inom några minuter, de bedömde det inte heller troligt att tillgå serum på djupet och valde därför att jaga bort inkräktaren.

Svårt att avgöra om det är ormhistorien som inspirerade min Johan till att anmäla sig för dykcertifiering idag, men jag vet att jag slingrar mig ur och stannar på det torra i alla fall.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela