zillen.blogg.se

Sladda gärna in här om du är nyfiken på att följa oss på vår minipension mitt Häng på vettvi! /Herr, fru & kids Zillén

"Last supper"

Publicerad 2012-12-18 03:10:03 i Allmänt,

Väl tillbaka i Cusco igår rusade de allra flesta in på sina hotelleum och hoppade i en välbehövlig dusch. Varmvattnet räckte inte till mer än på sin höjd ljumna duschar. Därefter blev det en sista måltid med gruppen i form av middag på stan. En febersjuk Maria fick dessvärre lägga sig på rummet, medan jag fick försvara de blågula färgerna på dansgolvet som en partyglad del av gruppen såg till att ta med guiderna till efter maten. Även om jag får erkänna mig besegrad med hästlängder av amerikanen Robert anser jag mig hållit fanan högt och överraskade nog en och annan Aussie ;)



Dagen har gått åt rekreation, tvätt, caféhäng, besök på inkamuseum och snart ska vi se till att få lite goda råd inför resan till NZ från våra Kiwivänner. Vi ska försöka få tid i både Lima och Santiago på vägen dit. Säga vad man vill om flygplatser, men SÅ roliga är de trots allt inte.


/J

Kommentarer

Postat av: Uno

Publicerad 2012-12-18 07:57:43

Tjo!
Verkar som om ni har det grymt, vilken jäkla resa! Kan tänka mig att du gjorde allt för att inte se blek ut på dansgolvet...: )

Är det nån av er som kör instagram förresten? Det kommer ju ut en hel del nice bilder härifrån...

Hade fortsatt gött och hälsa frugan!
Och tänk inte på oss stackare här hemma...

/Uno

Svar: Klart vi tänker på er där hemma! Den här bloggen har ju två syften. 1. Fungera som dagbok för oss själva.
2. Göra alla andra avundsjuka ;) (Nä, skojar bara)

Men jag kan lova att jag tänkte på alla där hemma när jag var magsjuk och fick springa mellan tältet och sen ut i mörkret för att gå på den mest vedervärdiga "toaletten" (hål i golvet) i mannaminne. Då var jag avundsjuk på riktigt!

Maria är hyfsat aktiv på instagram - mzillen.

Ha det och hälsa!!!
/J
Maria Zillén

Postat av: Linda Dahlström

Publicerad 2012-12-18 10:17:41

Smart att duscha först... Vi började med att hänga upp alla blöta grejor och beställde sen upp vin från hotellbaren. När vi väl tog oss in i duschen var den iskall. Klantigt värre.
Två utrops- och frågetecken:
1: ni lyckades hitta en nattklubb i Cusco!?
2: ni lyckades dansa på denna nattklubb efter fyra dagar på inkaleden i benen!?
:-)

Postat av: Linda Dahlström

Publicerad 2012-12-18 10:19:50

Glömde... Hoppas du kryat på dig, Maria! Och ni som verkar gilla storslagna vyer kommer att älska NZ!! :-)

Svar: Åh, vi ser mycket fram emot NZ! Var ute och käkade med några NZ-vänner igår och fick en uppsats med tips. :)
Jag mår bättre men magen är inte helt i balans. Sånt man får räkna med. :)

Sköt om er!

Kram Maria
Maria Zillén

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela