zillen.blogg.se

Sladda gärna in här om du är nyfiken på att följa oss på vår minipension mitt Häng på vettvi! /Herr, fru & kids Zillén

Bensinchatt

Publicerad 2012-12-27 08:30:00 i Allmänt,

- "Tror du att vi behöver tanka?" Planerande.
- "Näää, det räcker ända fram till Fox Glacier!" Självsäkert.
- "Är du säker?" Osäkert.
- "Ja!" Kaxigt.

... morgonen efteråt.

- "Oj, det var längre till Fox än jag trodde." Förvånat.
- "Så bensinen kanske inte räcker trots allt?!" (Läs: Vad var det jag sa?)
- "Jo, den räcker. ... Men vi kanske ska stanna i Franz Josef och vänta till bensinmacken öppnar, bara för att." Kaxigt, med viss osäkerhet.
- "Så du tror inte att räcker?!" (Läs: Vad var det jag sa? Igen.)
- "Jodå." Bestämt.

...

Tanken rymmer 60 l och fylldes upp med 58,7 l.
Avstånd från bensinmacken till Fox är 2,8 mil.
Campern drar 1,2 l/mil.

/M & J

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela