zillen.blogg.se

Sladda gärna in här om du är nyfiken på att följa oss på vår minipension mitt Häng på vettvi! /Herr, fru & kids Zillén

11 års väntan...

Publicerad 2012-12-09 14:07:21 i Allmänt,

Chattade med min granne på flyget, en 50-årig manlig Peruan. Hans fru heter också Maria, han briljerade med sitt ABBA-kunnande och han tipsade om aktiviteter och den fantastiskt goda peruanska maten. Efter en stund började mannen gråta. Jag visste inte hur jag skulle reagera, men frågade lite försiktigt hur det var... Han svarade med att berätta sin historia de senaste 11 åren. Han och hans fru flyttade till Virginia i USA, han fick jobb och hon började plugga. Dessvärre fick de inget legalt tillstånd att vistas i landet, vilket innebar att de inte kunde åka tillbaka till sitt hemland, Peru. Idag var dagen, då mannen (vars namn jag uppfattade till Ulf-fredo) skulle få träffa sin mamma, bröder och syster, för första gången på 11 år. Känslorna var äkta ända in i hjärtat och jag är glad att han vågade visa dem för mig. Är glad över att det "bara" behöver gå 7 veckor innan jag får träffa min underbar familj. /M

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela